Är någon förvånad?


Jag tror alla har vaknat dagen efter en utekväll och känt att något är fel. Man vet att det är något riktigt jobbigt som hänt, men istället för att försöka tänka ut vad det är så förtränger man den negativa känslan, eftersom man antagligen inte vill veta. Så var det för mig igår, söndag. Då syftar jag inte på det faktum att jag kollade ut genom fönstret direkt när jag slog upp ögonen och insåg det var kolsvart. Mitt värkande huvud försökte komma på om jag endast sovit någon timme och det var fortfarande natt och därför även mörkt ute, eller om jag helt enkelt sovit alldeles förlänge, så att det hunnit vara mörkt, bli ljust och sedan mörkt igen. Jag sträckte mig därför efter mobilen för att se vad klockan var. DÅ slog det mig. MOBILEN ÄR BORTA!!!! Efter en hel del ångest accepterade jag det tragiska, gällande både mobilen och att det var det senare alternativet som var anledningen till mörkret.

Hursomhelst, under de närmsta dagarna kommer jag att vara så gott som okontaktbar. Okej det kanske var en liten överdrift men det går åtminstone inte att nå mig på mobilen (som jag förstår att alla vill väldigt ofta). Nej men om jag nu mot förmodan skulle bli poppis och någon skulle få för sig att ringa mig så går inte det. Ni får hålla ut några dagar. Jag måste få det nya simkortet och fixa ny telefon. Sen kan min otroligt övertrafikerade linje bombas som vanligt igen. Dock kommer jag att vara en riktig pain-in-the-ass och behöva allas nummer igen.

Hur, när eller varför mobilen försvann är en precis lika stor fråga för mig som för er. Att detta är den femte gången iår jag trashar eller tappar en mobil tänker jag inte kommentera, inte heller min alkoholnivå i lördags kväll. Om min mamma, eller polisen frågar så tog någon mobilen ur min väska! Jag hade den där hela tiden och jag hade framförallt koll på både mig själv och väskan HELA tiden. Något annat vore väl konstigt? Varför skulle jag inte ha koll på mina grejer? Det har aldrig hänt förut...


(När ändå ämnet namnsdagar står på bordet tycker jag ni ska ta en titt i kalendern och spana in morgondagens namn....)

Kommentarer
Postat av: cissi

haha, jag är INTE förvånad, blev dock lite förvånad, eller kanske snarare chockad när din mamma ringde mig klockan 03.49 på kvällen (eh natten)och frågade var du var och var din mobil var och hur mycket jag än försökte få fram något som kunde liknas vid ett svar, så gick det bara inte.. tror att jag kan ha mulat något om donken och att jag inte hade en aning och att jag var jätteledsen.. men vem vet säkert ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback